Showing posts with label Party. Show all posts
    Showing posts with label Party. Show all posts

  • Happy 95th birthday, Finland!

    I couldn't resist the new Fazer chocolate box at the store, it's beautiful!

  • Heippa pitkästä aikaa. Syksy on ollut varsin vauhdikas. Pitkästä aikaa saatiin juhlia myös häitä. Miehen siskon häihin sain pyynnön tehdä sormustyynyn sammaleesta. Yksinkertainen sormustyyny syntyi laittamalla sammalta rasiaan ja kiinnittämällä keskelle kultanauhaa.

    Hello again! It's been quite an autumn. We had a chance to celebrate a wedding and I was asked to make a ring pillow out of moss. I simply placed some moss in a box and attached a piece of golden ribbon to it.



  • Intouduin katselemaan pitkästä aikaa hääkuvia ja uskalsin laittaa muutaman tännekin. Hääkuvat tuntuvat niin henkilökohtaisilta, mutta ne olivat kivat juhlat ja muistoksi jäi kivoja kuvia. Kuvakirja on vieläkin tekemättä, pitäisikin yrittää saada se valmiiksi.

    I got carried away with wedding photos and decided to show you also some memories of our wedding day. It was a good day. But I still haven't made the photo book of our day, I should get on with it!

    Photos 2-6 by Riikka Kajander



  • Vietimme toista hääpäiväämme vähän aikaa sitten. Mies vei minut yllätyksenä illalliselle Savoyhin. Varsinkin tomaattikeittoalkuruoka ja jälkiruoan laventelijäätelö olivat mahtavia! Kotimatkalla taivaskin oli kaunis.

    We celebrated our second wedding anniversary some time ago. We had a great dinner at Savoy. When we drove home the sky was beautiful.


  • Yhtä paljon kuin olen kiitollinen lapsistani, olen kiitollinen myös miehestäni, joka järjesti minulle tänään ihanan aamiaisen, löysi minulle pioneja ja hankki lahjan. Kyllä, minä haluan saada lahjan aina kun on hyvä syy :) Esikoisen kortissa olen aika pisamainen. Pienempi oli ylpeä tekemästään taulusta. Loppupäivä menikin sitten omalla kuntosalilla, pihatöissä.

    Mother's day. My darling husband made me a great breakfast and got me my favourite flowers and a present. Children's presents were adorable as always.

  • Nyt on 2-v synttärit juhlittu. Marimekon Karkuteillä-kangas toimii ihanasti pöytäliinana! Ensimmäistä kertaa kokeilin kakun kuorruttamista sokerikuorrutteella. Vähän kiire tuli tuon punaisen osan kanssa ja sen kyllä huomaa. Kuorrutus oli liian makeaa, palaan seuraavalla kerralla muihin keinoihin. Kiinnostaako muutama resepti?

    A lot of photos of our daughter's 2-year birthday party. Marimekko's Karkuteillä-pattern works so nicely as a tablecloth!


  • Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Midsummer. Pictures speak louder than words.

  • Juhannusyössä on taikaa. Kuvat on otettu keskiyöllä. Ihana, ihana juhannus!

    Last night was magical. It's midnight in these photos. I love Midsummer!
  • Tyttären synttäreille tein muutaman uuden koristeen. Ilmapallokruunu ruokapöydän valaisimessa oli ihana. Kruunu on tehty ilmalla täytetyistä vesi-ilmapalloista. Pallot kutistuivat melko nopeasti, joten jouduimme laittamaan pallot kahteen kertaan eri päivien juhliin. Eri värisillä palloilla tuleekin ihan eri tunnelma. Ja illalla lampun ollessa päällä, pallotkin hehkuvat kauniisti. Äitienpäivälahjapaperista syntyi vielä paperiketju keittiön oven suuhun.

    I made some decorations for my daughter's birthdayparty. The balloon chandelier was lovely. The chandelier was made of waterballoons filled with air. We had to make two different sets of balloon chandeliers because we had a couple of partydays. Different coloured balloons create a totally different atmosphere. And in the evening when the light is on, the balloons glow nicely. I made also a garland out of mother's day's gift wrap paper.