• Asioita minusta


    Tässä jo jokin aika sitten olen saanut kaksi ihanaa tunnustusta. Beautiful Blogger Award Nakulta ja toinen tunnustus Aniliinilta. Tuossa ensimmäisessä olisi tarkoitus kertoa seitsemän asiaa itsestä ja tuossa toisessa kolme asiaa, joita rakastaa sekä esittää kuva, josta pitää. Kiitos Aniliini ja Naku! Olen tylsä enkä pistä näitä nyt kenellekään eteenpäin. Asioita olisi tullut mieleen enemmänkin. Rakkain kuvani on heinäkuulta, kun menimme mieheni kanssa vihdoin naimisiin, enkä sitä halua tähän laittaa, joten tuossa nyt on sekalainen kasa muita kuvia. Ja siinähän tuli jo yksi ylimääräinen asia lisää :)

    Seitsemän asiaa

    1. Olen teenjuoja
    Join 15-vuotiaana maitokahvia, mutta jouduin lopettamaan kahvin juonnin vatsani takia. Sen jälkeen en ole kahvia juonut enkä aio aloittaakaan. Tykkään kahvin tuoksusta ja mausta vaikka leivonnaisissa. Tykkään haudutetusta irtoteestä ja lempiteeni on Lady Grey. En pidä vihreästä teestä. 

    2. Olen tunneihminen
    Teen päätöksiä tunteella. Työhuoneen uusi vanha kaappi valittiin, koska se tuntui oikealta juuri meille ja siihen paikkaan. Ja se on. Pahoitan mieleni herkästi, vaikka yleensä siihen ei olisi edes syytä.

    3. Olen keräilijäsielu
    Kauniit kankaat, tekstiilit, astiat, kortit, muistikirjat, sisustuslehdet. Rakastan kirpputoreja. Pahinta on, että en pysty luopumaan esim. lapsuuden tavaroista, vaikka ne eivät olisi enää edes mieluisia tai käytössä. Kunhan minulla on aikaa, aion käydä varastoituja tavaroita läpi ja viedä suuren osan kirpputorille. Tavaramäärä on alkanut ahdistaa minua.

    4. Vuoden päästä aion tehdä elämänmuutoksen. Siihen asti olen kotiäiti ja sen jälkeen jotain aivan muuta. Ei tästä sen enempää :)

    5. En ole täydellinen kotiäiti
    Inhoan ruoanlaittamista ja kaaosta. Tykkään kovasti leipomisesta, mutta ruokien keksiminen teettää suurta tuskaa. Valmiiksi tehdyt ruokalistat helpottavat jonkin verran. Ruoan valmistaminen ei sinänsä ole kamalaa, jos saan tehdä sitä rauhassa ja yleensä en saa. Haluaisin, että kotona olisi siistiä, mutta lapset saavat sen hetkessä kaaokseen. Minä ja mieheni jätämme myös tavaroita levälleen, mutta tästä syytän sitä, että kaikki tavarat eivät ole vielä löytäneet paikkaansa. Inhoan sitä, että mitään ei koskaan löydy mistään. Minusta kotiäidillä pitäisi ehdottomasti olla enemmän aikaa olla lasten kanssa kuin kokata ja siivota. Minulla on myös aivan liian lyhyt pinna täydelliselle äidille.

    6. Haluan kierrättää ja lajitella hyvin
    Meillä on pihalla kolme roskista: biojäte, energiajäte ja sekajäte. Kaatopaikalle ei jää juurikaan mitään muuta kuin vaippajätettä, jota sitäkin yritetään kestovaipoilla vähentää. Lasi, metalli, pullot, tölkit, kartongit ja paperi kierrätetään. Valitettavasti kaikissa muissa meidän kadun taloissa on ainoastaan yksi roskis. Herätys!

    7. Olen 29-vuotias
    Tunnen itseni edelleen pikkutytöksi ja välillä puistossa muiden äitien joukossa koen itseni aivan lapseksi. Muut vaikuttavat niin aikuisilta. Siitä lähtien, kun täytin 29 vuotta, olen potenut kolmenkympinkriisiä. Tämä ei liity mitenkään siihen, ettenkö olisi tehnyt tai saanut paljon elämältäni tähän mennessä, vaan yksinkertaisesti ajan kulumiseen. En myöskään koe, että elämäni yli kolmekymppisenä olisi yhtään huonompaa. Aika juoksee eteenpäin, enkä tahdo pysyä mukana.

    Kolme rakastamaani asiaa (jätin tästä nyt pois itsestäänselvästi rakkaimman asian eli perheeni)

    1. Inspiraatio
    Rakastan käsitöitä, askartelua ja piirtelyä. Olen taiteellinen luonne, mutta en koe olevani kovinkaan lahjakas. Inspiraation iskiessä saatan kuitenkin saada jotakin kivaa aikaan. 

    2. Sisustuslehdet
    Rakastan lehtiä ja etenkin sisustuslehtiä. Tykkään lukea myös naistenlehtiä, mutta niitä en yleensä osta enkä tilaa. Minun pitäisi ehdottomasti heittää suuri määrä vanhoja lehtiä keräykseen, mutta en malta luopua niistä.

    3. Koti
    Olen kotihiiri. Tykkään olla kotona ja tykkään meidän kodista.